پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین در تلاش است با اجرای طرح‌های توسعه‌ای علاوه بر افزایش سوددهی به حمایت حداکثری سهامداران دست پیدا کند.  
کد خبر: ۶۸۰۶۷

تیتر20- شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین پس از تغییر نام شرکت خود در مجمع سالانه این شرکت، به سمت برنامه های توسعه ای پیش رفت که بتواند سهم خود را در زنجیره ارزش فولاد بیشتر کرده و در ادامه با توسعه سبد محصولات نیز به سوددهی بیشتری در مجموعه خود دست پیدا کند. 


یکی از دلایل مهم شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین برای دستیابی به سود بیشتر، اجرا پروژه های توسعه ای است، روند اجرایی شدن این پروژه ها می تواند بر میزان حمایت سهامداران نیز اثر گذار باشد. در نتیجه این مجموعه چندی پیش و ردر هفته های پایانی سال سهامداران به بازدید از پروژه های توسعه و بررسی روند اجرای آنها دعوت کرد. بی شک سهامداران با در جریان قرار گرفتن روند اجرای پروژه ها و میزان پیشرفت آنها، می توانند میزان حمایت سهامداران و همچنین استقبال از نماد این مجموعه را افزایش دهد. 


از سویی دیگر سهامداران می تواند با برآیند به دست آمده از این بازدید، میزان سوددهی در سال های آتی برای گهر زمین را پیش بینی کنند. این پیش بینی ها نشان می دهد مجموعه گهر زمین در سال های آتی در چه جایگاهی قرار خواهد داشت. 


از سویی دیگر روند اجرایی پروژه های توسعه ای حاکی از سرعتی است که این مجموعه در راستای بهره برداری به موقع به کار گرفته است. بهره برداری به موقع از طرح های توسعه نشان از قدرت گهر زمین در تامین مالی، قطعات و به کار گیری داشن روز دارد. 


اما در اسفند ماه گهر زمین میزبان ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بود تا این مجموعه به عنوان اصلی ترین سهامدار این مجموعه در جریان اجرای طرح های توسعه ای قرار بگیرد.  این دیدار در زمینه توسعه همکاری های دو شرکت و تعامل حداکثری نیز بسیار اثر گذار بود. بی شک توسعه فعالیت های گهر زمین در منطقه می تواند منجر به افزایش توسعه اقتصادی و رشد فرهنگی و اجتماعی شود. 


به هر حال شرکت گهر زمین در ماه های پایانی سال 1402، با ثبت عملکرد رو به رشد، نشان داده است که در چه مسیری قرار گرفته است. به عنوان مثال دستیابی به رشد 164 درصدی فروش تا پایان بهمن جاری، به معنای آن است که تولید در این مجموعه به صورت کمی و کیفی رو به افزایش است و همین موضوع می تواند در تامین مالی اجرای پروژه های توسعه ای اثر گذار باشد. 


همچنین اجرای طرح های توسعه ای منجر به افزایش صادرات خواهد شد که دو دستاورد مهم برای این مجموعه به همراه دارد، اول افزایش درآمدهای ارزی است و دیگر حفظ سهم صادراتی در مقابل رقبا، تمامی این موارد دست به دست هم می دهد تا شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین از حمایت هر چه بیشتر سهامداران خود برخوردار شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز